nedeľa 24. apríla 2016

Moja jadrová DNA

Tak a je to tu. V piatok prišli výsledky analýzy mojej DNA. Ako sa dalo čakať, 99.8% mojej DNA ma Európsky pôvod. Z toho, 71.6% východoeurópsky, 7.4% z mojej DNA sa podobá obyvateľom Balkánu a približne rovnaké množstvo, t.j. 7% severozápadným obyvateľom Európy (Briti, Iri). Vyvoláva to vo mne veľa otázok... a túžbu dozvedieť sa viac... kto to boli oni? Moji predkovia?
Velmi som sa na tento test tesil a všetkým ho odporúčam. Dotýkam sa vlastnej histórie, ako možno žiadny z mojich predkov. To je niečo fascinujuce. V detstve som chcel byť archeológom, tak aspoň teraz takto.
A co vysledky? Keď som si dával tento test robiť, kladol som si otázku: "a odkial vlastne by som chcel pochádzať..." Zaujímavé, že ma to ťahalo viac na juh. Odhadoval som svoj pôvod na nejaké Grecko, alebo blízky východ: nejaký Perzan, Asyrcan, alebo Sumer... Zabudnite. Je to úplná blbosť. Príde vám analýza a vy zistite, že všetko je nejak inak, ale hlavne, nič sa na tom nedá zmeniť.
Keď som rozklikol svoj východoeurópsky pôvod (tých 71.6%), objavili sa mi podrobnosti: cca 30% percent zhodná s Rusmi, cca rovnaké množstvo s Poliakmi, cca 10% s Madarmi, tiež okolo 10% s Ukrajincami. Len 5% so Slovakmi, 5% s Cechmi, zvyšok s Bielorusmi a Slovincami. Ak si to premietnete na mapu, zda sa, že moji predkovia kedysi pradavno, prišli z Ruska, cez Ukrajinu do Polska, kde sa usadili na dlhší čas a až potom prišli na Slovensko.
Že mám predkov v Rusku by som povedal. Ale, že mám predkov v Poľsku? Nikdy som o tom nič nepočul.
Zaujímavé sú aj výsledky analýzy mojej matriarchalnej linie i patriarchalnej linie. Ale o tom, až nabudúce...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára